TVP zapłaci krocie za badania oglądalności. Wybrali firmę

Dodano:
Siedziba Telewizji Polskiej przy ulicy Woronicza Źródło: PAP / Rafał Guz
Telewizja Polska zapłaci firmie badającej oglądalność ponad 22 mln zł. To jedyna oferta złożona w przetargu.

Telewizja Polska pod koniec lipca ogłosiła przetarg na dostarczenie jej danych o oglądalności przez dwa lata. Za najkorzystniejszą uznano ofertę AGB Nielsen Media Research. Była to jednocześnie jedyna oferta złożona w przetargu. Firma jako cenę brutto podała 22,02 mln zł.

TVP kupiła badania oglądalności. Kwota zwala z nóg

Z informacji udostępnianych przez Telewizję Polską wynika, że oferta AGB Nielsen Media Research, choć jedyna, to "spełnia wszystkie wymagania określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i na podstawie kryterium oceny ofert określonego w niniejszym postępowaniu – cena (waga 100 proc.) – uzyskała najwyższą liczbę punktów – 100".

Jak czytamy na Wirtualnemedia.pl, przetarg rozpisany przez Telewizję Polską dotyczył pomiaru "oglądalności w domu", jak również "poza domem". Badanie będzie prowadzone na panelu reprezentatywnym ze względu na społeczno-demograficzne cechy gospodarstw domowych.

"Wybrana firma będzie też udostępniać bazy danych z pomiaru oglądalności minutowej treści wideo dostarczanych do gospodarstw domowych w formie streamingu za pośrednictwem szerokopasmowego dostępu do internetu" – podkreślono dodatkowo w artykule.

Współpraca Telewizji Polskiej z AGB Nielsen Media Research ma być prowadzona przez 12 miesięcy.

Wraz z otwarciem jedynej złożonej oferty Telewizja Polska podała, że na sfinansowanie zamówienia może przeznaczyć maksymalnie 24,11 mln zł brutto. Jak przypominają Wirtualne Media, AGB Nielsen Media Research to jedyna firma realizująca w naszym kraju stałe badanie telemetryczne. Od 1996 roku dostarcza wyniki stacjom telewizyjnym w Polsce.

Wyniki oglądalności. Zyskuje Telewizja Republika

Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował niedawno dane Nielsen Audience Measurement, dotyczące najchętniej oglądanych programów informacyjnych w Polsce. Niemałym sukcesem może pochwalić się serwis "Dzisiaj", który popularnością przebił "Panoramę" TVP. Czołowy program informacyjny Telewizji Republika jako jedyny zanotował wzrost oglądalności, formaty pozostałych stacji straciły widzów.

TV Republika bardzo dobrze wypada również w zestawieniu wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce. Pozycję lidera oglądalności w sierpniu 2024 roku, wśród wszystkich widzów, głównie dzięki transmisjom z igrzysk olimpijskich, utrzymała TVP1. Telewizja Tomasza Sakiewicza zajęła natomiast szóste miejsce. Jej udział poszedł w górę o 3354 proc., względem sierpnia ubiegłego roku.

Źródło: Wirtualne Media
Polecamy
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...